BLで英会話LESSON

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Lamento -BEYOND THE VOID-

Nitro+CHiRAL
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あらすじ / STORYLINE

虚ろ──
The VOID...

それは、動物から植物にいたるまで、
大地に生きる全ての生命をおびやかす謎の現象だった。
火楼の村は『虚ろ』の被害から重度の食糧難に陥り、
時には死体すらも食料として喰らう生活を余儀なくされていた。
さらなる飢えをしのぐために矛先が向けられたのは───生きた肉の塊、
そう、万策尽きた猫たちのどうしようもない苦肉の策は、
「生贄」という手段だった。村の猫からひとり、生贄が選ばれる。
同じ猫の腹を満たすために───。
A mysterious phenomena that threaten lives of all fauna and flora that exist on the planet.
Village of Karou suffers severe shortage of rations due to the VOID 
and at times were forced to live-off dead comrades in order to survive.
Out of desperation, their next measures to stave hunger were aimed at ... living flesh;
a living sacrifice.
One cat is chosen from the village as a sacrifice to feed the other village cats...

村の猫たちはみな、明日は我が身と怯えている。
そんな末期的な状況にある村で暮らすコノエだったが、ある日、
彼の体に変化が現れる。黒い痣のような文様が体に浮かび、耳と尾が
黒く染まってしまったのだ。
それは、不吉の象徴として古くから言い伝えられている呪いの証だった。
Every cat in the village live in fear that their turn will soon to come.
Konoe lived in a village under such dire situation, but one day,
his body undergoes a drastic physical transformation. 
Black bruise-like crest appear all over his body and his ears and tail turn jet-black.
Signs of ill-omen; an evidence of a curse that have been passed down generations.

───出よう、この村を。
... I must leave his village.

共食いをせねば明日を生きられぬ猫たちに、話し合う余裕などない。
村の猫たちにこんな姿を見られたら……危険を感じたコノエは、
火楼を出ることを決意する。
There's no room for discussion with cats that have turned to cannablism as means for survival.
If the village cats saw Konoe's current state...
Sensing danger for his life, he decides to leave Karou for the first time in his life.

目指すは祇沙で最も大きい街、藍閃。
藍閃なら、この身体を元に戻す方法が見つかるかも知れない。
そう信じて、コノエは『虚ろ』の危険に惑いながらも旅に出るのだった。
He decides to head towards the largest city in Sata; Ransen.
In Ransen, he may be able to find a way to turn this cursed body back to normal.
With high hopes, Konoe begins his journey through the dangerous "VOID" that hinder his way...

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攻略ルート / WALKTHROUGH

★全キャラ共通ルート / Common route for all characters★
1:生贄の猫の様子を窺う / Take a peek at how the sacrifice cat is doing
2:ヘビが締め上げてくる加虐の心 / Sadistic spirit being squeezed out by the snake
2:這い回るヘビの皮膚のなまめかしさ
      / Bewitching sensation aroused from snake's skin crawling all over
2:身も凍る蛇の皮膚の冷たさ / Chilling sensation from snake's skin
2:ヘビが体に巻きつく息苦しさ / Stifling feeling from snake being rapped around the body


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     ライ / Rai 
   (3 ENDINGS: GOOD & 2 BAD) 

1:思わず見入る / Gazed in awe at Rai 
1:「お前はどうするんだ」/ "What about you, Asato?"
1:ひどく哀しくなる / Made my feel terribly sad
2:じゃあ、決まりだな / Alright then, it's settled you're coming with me!
1:奇妙な喜びの感覚が強い / There's a strong sensation of strange happiness
2:いい加減にしろ / Cut it out!
2:とりあえず話を聞く / I'll hear what you want me to do, first
1:ライの気配を感じた / I felt Rai's presence
2:禁欲を / Continence 
2:罪悪を / Guilt
2:祈りを / Prayer
2:篝火を / Beacon
※1:業火を ⇒ ラゼルEND / Choose "Hell fire" ⇒ Razel BAD END
1:買う / Buy the incense
2:我慢する / Suppress the urge to kiss
2:止めるだろう / No matter what, I'll stop him from turning into a monster
※1:逃げ出すだろう ⇒ BAD END / Choose "I'll give up and run away" ⇒ BAD END
1:差し出された手をはねのける / Reject Froud's outstretched hand
※2:差し出された手を取る ⇒ フラウドEND / Choose "Take Froud's hand" ⇒ Froud BAD END
2:声に耳を傾ける / Listen to the voice 1:声を無視する / Ignore the voice         
GOOD END BAD END


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     アサト / Asato 
   (2 ENDINGS: GOOD & BAD) 

1:思わず見入る / Gazed in awe at Rai 
1:「お前はどうするんだ」/ "What about you, Asato?"
1:ひどく哀しくなる / Made my feel terribly sad
2:じゃあ、決まりだな / Alright then, it's settled you're coming with me!
1:奇妙な喜びの感覚が強い / There's a strong sensation of strange happiness
2:いい加減にしろ / Cut it out!
2:とりあえず話を聞く / I'll hear what you want me to do, first
2:アサトの気配を感じた / I felt Asato's presence
2:禁欲を / Continence 
2:罪悪を / Guilt
2:祈りを / Prayer
2:篝火を / Beacon
1:後を追う / Go after Asato
1:それでも諦めない / Nonetheless, I will not give up 2:もう無理だ / It's too late               
GOOD END BAD END


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     バルド / Bardo 
   (2 ENDINGS: GOOD & BAD) 

2:何も考えずに呆然と見る / Stare at Rai dumfounded without thinking
2:「わかった、逃げる」/ "Alright, I'll make a run for it"
2:妙に楽しくなる / Oddly, it made me feel happy
3:むしろ愉快になってきた / Rather it made me joyful
1:何も言わずに睨みつける / Glare at Rai in silence
2:とりあえず話を聞く / I'll hear what you want me to do, first
1:ライの気配を感じた / I felt Rai's presence
2:禁欲を / Continence 
2:罪悪を / Guilt
2:祈りを / Prayer
2:篝火を / Beacon
2:バルドの顔を見る / Look at Bardo's face
2:やはりバルドが気になる / Still, I'm curious about Bardo 
2:絵を懐にしまいこむ / Tuck away the picture close to my heart
1:目を開ける / Open my eyes
2:ヴェルグを信じない / Don't trust Verg
※1:ヴェルグを信じる ⇒ ヴェルグEND / Choose "Trust Verg" ⇒ Verg BAD END
1:それでもやっぱり、嫌だ / But still, I don't like it! 2:その方がいいはずだ / It's better this way
GOOD END BAD END



GAME INFORMATION
【BLゲーム】Lamento -BEYOND THE VOID-


  【BLゲーム】Lamento -BEYOND THE VOID- 
     Nitro+CHiRAL              
     (Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10)      
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sweet pool

Nitro+CHiRAL
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あらすじ / STORYLINE

日常に紛れ込む「非日常」。
誰も気付かない。
ただ、自分だけが……。
”Unordinary" blending in our daily lives.
No one notices, expect myself...

───その日、崎山蓉司は久々の登校に緊張していた。
体調の理由から新学期のほとんどを休み、
一人、慣れない光景の中へと復帰することになったのだ。
─── That day, Sakiyama Youji was feeling nervous attending school.
Being absent for most of the new semester due to his health,
he alone had to face returing to uncomfortable settings.

だが、その日を境に、少しずつ周囲に変化が起き始める。
But from that day forth, his surroundings gradually start to change.

それまで関わりなどなかったはすが、
突然蓉司へと近付いてくる同級生、城沼哲雄。
理由を質しても答えは得られず、
真意を一切読み取らせない相手に蓉司は恐怖を抱く。
また、変わり者で有名な翁長善弥も、蓉司に接触を試みる。
蓉司を捕えた善弥は、その耳元で囁く。
全て……お前のせいなのだと。
His classmate; Shironuma Tetsuo, with no reason to get himself involved until now,
suddenly and unexpectedly approaches Youji.
Youji asks Tetsuo for an explanation, but to no avail.
Not knowing the truth behind his actions, he begins to harbor fear towards Tetsuo.
At the same time, Okinaga Zenya; infamous eccentric, attempts to come in contact.
Zenya captures Youji and whispers in his ear:
"Everthing... is your fault".

体を苛む奇妙な苦痛、生々しい悪夢。
果たしてそれらは本当に幻なのか。
哲雄と善弥の目的とは一体なんなのか。
Mysterious pain that torture his body and vivid nightmares.
Are they real or just an illusion?
What are Tetsuo and Zenya really after?

東京都、菅見区。
都市郊外にある私立駒波学園を舞台に、物語が始まる───。
Sugami-ku, Tokyo.
Komanami Gakuen, a private school set in the suburbs of Tokyo is where the story unfolds───.

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攻略ルート / WALKTHROUGH

◆本能と理性の選択肢 / Instinct and Logic options◆
本能=右上(赤)、理性=左下(青)
発生箇所の状況・人物・場所などを記載していますが、あくまで参考です。
INSTINCT=right upper corner(RED), LOGIC=left bottom corner(BLUE)
At each of the occurance points, situation/people/locations are indicated as reference.

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     三田睦 / Mita Makoto
   (1 ENDING: BAD) 

(理性/LOGIC):プロローグ / Prologue
(理性/LOGIC):善弥との出会い(缶ジュース) / Meeting with Zenya(can)
(理性/LOGIC):哲雄と教室のゴミ捨て / Classroom Trash duty with Tetsuo
(理性/LOGIC):睦とハンバーガー屋 / Burger shop with Makoto
(理性/LOGIC):風呂 / Bathroom
(理性/LOGIC):化学室に向かう廊下の哲雄 / Tetsuo in the corridor on the way to science room
(理性/LOGIC):屋上 / Rooftop
(理性/LOGIC):善弥に問い詰められる(昇降口) / Harassed by Zenya (Entrance way)y
(理性/LOGIC):善弥の誘い(教室) / Zenya's invitation (Classroom)
(理性/LOGIC):哲雄と屋上 / On the rooftop with Tetsuo
(理性/LOGIC):睦と放課後に会話(教室) / Talk with Makoto after school (Classroom)
(理性/LOGIC):部屋の水槽 / Aquarium in the room
(理性/LOGIC):睦と哲雄のケンカ / Fight between Makoto and Tetsuo
(理性/LOGIC):哲雄と別れ際(アパート前) / On parting with Tetsuo (Front of apartment)
(理性/LOGIC):睦の突然の訪問(玄関) / Makoto's sudden visit (Hallway)
(理性/LOGIC):哲雄と昼休みの屋上(抱き締められる) / Lunch time with Tetsuo on rooftop (hug)
(理性/LOGIC):哲雄とうたた寝 / Napping with Tetsuo
(理性/LOGIC):睦にナイフ突きつけられる(化学室) / Makoto thrusting a knife (science room)
BAD END


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     翁長善弥 / Okinaga Zenya
   (1 ENDING: BAD) 

(本能/INSTINCT):プロローグ / Prologue
(本能/INSTINCT):善弥との出会い(缶ジュース) / Meeting with Zenya(can)
(理性/LOGIC):哲雄と教室のゴミ捨て / Classroom Trash duty with Tetsuo
(本能/INSTINCT):睦とハンバーガー屋 / Burger shop with Makoto
(本能/INSTINCT):風呂 / Bathroom
(理性/LOGIC):化学室に向かう廊下の哲雄 / Tetsuo in the corridor on the way to science room
(理性/LOGIC):屋上 / Rooftop
(本能/INSTINCT):善弥に問い詰められる(昇降口) / Harassed by Zenya at entrance way
(本能/INSTINCT):善弥の誘い(教室) / Zenya's invitation (Classroom)
(理性/LOGIC):哲雄と屋上 / On the rooftop with Tetsuo
(本能/INSTINCT):睦と放課後に会話(教室) / Talk with Makoto after school (Classroom)
(本能/INSTINCT):善弥の誘い(昇降口) / Zenya's invitation (Entrance way)
BAD END


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     城沼哲雄 / Shironuma Tetsuo
   (4 ENDINGS: TRUE & GOOD & 2 BAD) 

(理性/LOGIC):プロローグ / Prologue
(理性/LOGIC):善弥との出会い(缶ジュース) / Meeting with Zenya(can)
(本能/INSTINCT):哲雄と教室のゴミ捨て / Classroom Trash duty with Tetsuo
(本能/INSTINCT):睦とハンバーガー屋 / Burger shop with Makoto
(本能/INSTINCT):風呂 / Bathroom
(本能/INSTINCT):化学室に向かう廊下の哲雄 / Tetsuo in the corridor on the way to science room
(本能/INSTINCT):屋上 / Rooftop
(理性/LOGIC):善弥に問い詰められる(昇降口) / Harassed by Zenya (Entrance way)y
(理性/LOGIC):善弥の誘い(教室) / Zenya's invitation (Classroom)
(本能/INSTINCT):哲雄と屋上 / On the rooftop with Tetsuo
(本能/INSTINCT):睦と放課後に会話(教室) / Talk with Makoto after school (Classroom)
(理性/LOGIC):部屋の水槽 / Aquarium in the room
(本能/INSTINCT):睦と哲雄のケンカ / Fight between Makoto and Tetsuo

■本能ルート / INSTINCT Route 
(本能/INSTINCT):哲雄と別れ際(アパート前) / On parting with Tetsuo (Front of apartment)
(本能/INSTINCT):睦の突然の訪問(玄関) / Makoto's sudden visit (Hallway)
(本能/INSTINCT):哲雄と昼休みの屋上(抱き締められる) / Lunch time with Tetsuo on rooftop (hug)
(本能/INSTINCT):哲雄とうたた寝 / Napping with Tetsuo
(本能/INSTINCT):哲雄とベッドの上(哲雄の部屋) / On the bed with Tetsuo (Tetsuo's room)
(本能/INSTINCT):善弥と哲雄の対決(化学室) / Zenya and Tetsuo Showdown (science room)
(本能/INSTINCT):「苦しみが分かるのか?」/ "Can you understand the suffering?"
(本能/INSTINCT):「ヒトの生を捨てる覚悟」/ "Resolve to abandon life as a human"
(本能/INSTINCT)
「受け入れるのか?」/ "Accept them?"
(理性/LOGIC)
「受け入れるのか?」/ "Accept them?"
GOOD END BAD END

■理性ルート / LOGIC route
(理性/LOGIC):哲雄と別れ際(アパート前) / On parting with Tetsuo (Front of apartment)
(理性/LOGIC):睦の突然の訪問(玄関) / Makoto's sudden visit (Hallway)
(理性/LOGIC):哲雄と昼休みの屋上(抱き締められる) / Lunch time with Tetsuo on rooftop (hug)
(理性/LOGIC):哲雄とうたた寝 / Napping with Tetsuo
(理性/LOGIC):哲雄とベッドの上(哲雄の部屋) / On the bed with Tetsuo (Tetsuo's room)
(理性/LOGIC):善弥と哲雄の対決(化学室) / Zenya and Tetsuo Showdown (science room)
(理性/LOGIC):「苦しみが分かるのか?」/ "Can you understand the suffering?"
(理性/LOGIC):「ヒトの生を捨てる覚悟」/ "Resolve to abandon life as a human"
(理性/LOGIC):「受け入れるのか?」/ "Accept them?"
(本能/INSTINCT):プール / Pool (理性/LOGIC):プール / Pool     
BAD END TRUE END

◆ハイライト箇所 / Highlighted option◆
理性ルートの最後の選択肢は、全エンドクリア後に出現。
Last option in "LOGIC" route is unlocked after completing all other ENDs.



GAME INFORMATION
【BLゲーム】sweet pool


  【BLゲーム】sweet pool 
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     (Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10)   
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咎狗の血: Togainu no Chi

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Togainu no Chi_main 
あらすじ / STORYLINE

終戦から数年──犯罪組織「ヴィスキオ」に乗っ取られ、退廃した街「トシマ」では、
組織の王座を巡る命懸けのバトルゲーム「イグラ」が開催されていた。
無実の罪を着せられた主人公・アキラは、無罪放免の交換条件に、「イグラ」に参加して
「ヴィスキオ」の「王」を倒し、組織を殲滅させるよう迫られる。
無法の街へと乗り込むアキラと、彼を巡る人間模様。
欲望、恐怖、裏切り、そして愛…様々な激情と真実の交差が、アキラの運命を変えていく!!

Several years after the end of the war ──
a crime organization called "Vischio" has taken control of the destroyed city of Toshima,
where they are holding a life and death battle game known as "Igura"
over the organization's throne.
Protagonist - Akira is falsely accused of a crime and is offered freedom on one condition:
particiapte in "Igura" to defeat "Vischio's King" - the strongest man and in turn
annihilate the organization.
Akira enters into a lawless city and is faced with complex human relationships.
Desire, fear, betrayal and love...
Various emotions and truth criss cross and start to influence Akira's fate!!
 
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攻略ルート / WALKTHROUGH

◆注釈 / Point of note◆
(  )内の選択肢は、特定の条件を満たすと出現します。
Options in brackets appear when you meet specific requirements.

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   ケイスケ / Keisuke 
  (4 ENDINGS: GOOD & 3 BAD) 

1:やっぱりダメだ / It's no good
1:振り返らない / Don't look back
2:遠慮する / No thanks
2:ひどい顔だぞ / You look awful
2:(なんとも思わない) / (Think nothing of it)
2:腕を振り払わない / Don't shake arm off
1:(目を逸らす) / (Avoid eye contact)
2:無言でやり過ごす / Let it pass without saying anything
2:……戻ってくるかも知れないだろ / Maybe he might come back...
2:遠慮しておく / I'll pass
2:(近付かない) / (Don't get close)
1:耐える / Endure 2:耐えられなくなって叫ぶ
      / Couldn't withstand it and scream       
2:パンを手に取らない / Don't take the bread 1:パンを手に取る / Take the bread
      ⇒ アルビトロ(Arbitro) END
1:…………… 2:判らない / I don't know
GOOD END BAD END

◆BAD END◆
ルート分岐以降GOOD選択を外すと、その場でBAD ENDになります。
Beyond the route brand point, if you choose options that do not correspond to GOOD,
it will take you straight to BAD END after each selection.


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   リン / Rin 
  (1 ENDING: GOOD) 

1:やっぱりダメだ / It's no good
2:振り返る / Look back
2:遠慮する / No thanks
1:何も言わない / Say nothing
2:(なんとも思わない) / (Think nothing of it)
1:(目を逸らす) / (Avoid eye contact)
2:無言でやり過ごす / Let it pass without saying anything
1:……ほっとけよ / ... Just let it go
1:リンについていてもらう / Ask Rin to stay by his side
2:(近付かない) / (Don't get close)
GOOD END


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   源泉 / Motomi 
  (1 ENDING: GOOD) 

1:やっぱりダメだ / It's no good
1:振り返らない / Don't look back
1:写る / Be in the photo
1:何も言わない / Say nothing
2:(なんとも思わない) / (Think nothing of it)
2:腕を振り払わない / Don't shake arm off
1:(目を逸らす) / (Avoid eye contact)
1:思わず手を振り上げる / Raise the hand in spite of myself
1:……ほっとけよ / ... Just let it go
2:遠慮しておく / I'll pass
2:(近付かない) / (Don't get close)
GOOD END


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   シキ / Shiki 
  (3 ENDINGS: GOOD & 2 BAD) 
    ※リンクリア後攻略可能 / Unlocked after playing Rin route

1:やっぱりダメだ / It's no good
1:振り返らない / Don't look back
2:遠慮する / No thanks
1:何も言わない / Say nothing
1:一体何者だろう / Who in the world...?
2:目を逸らさない / Look straight back
2:無言でやり過ごす / Let it pass without saying anything
1:…ほっとけよ / ...Just let it go
2:遠慮しておく / I'll pass
2:(近付かない) / (Don't get close)
2:声を飲み込む / Swallow words 1:叫ぶ / Shout
2:見ている事が出来ない / Can't stand to look 1:違う / That's not it  ーーー 
GOOD END BAD END BAD END 2


Togainu_n.gif  


     n / Nano
  (1 ENDING: GOOD) 
    ※他4人クリア後攻略可能 / Unlocked after playing all 4 characters 

1:やっぱりダメだ / It's no good
1:振り返らない / Don't look back
2:遠慮する / No thanks
1:何も言わない / Say nothing
2:なんとも思わない / Think nothing of it
2:腕を振り払わない / Don't shake arm off
1:目を逸らす / Avoid eye contact
2:無言でやり過ごす / Let it pass without saying anything
1:……ほっとけよ / ... Just let it go
2:遠慮しておく / I'll pass
1:近付いてみる / Get closer
1:真似てみる / Do the same
GOOD END


Togainu_Gunji.gifTogainu_Kiriwar.gif




グンジ & キリヲ / Gunji & Kiriwar
(2 ENDINGS: 2 BAD) 


1:やっぱりダメだ / It's no good
1:振り返らない / Don't look back
2:遠慮する / No thanks
1:何も言わない / Say nothing
2:なんとも思わない / Think nothing of it
1:腕を振り払う / Shake arm off
2:左へ進む / Go left          1:右へ進む / Go right
BAD END (Gunji) BAD END (Kiriwar)



GAME INFORMATION
【BLゲーム】咎狗の血


  【BLゲーム】咎狗の血 
     Nitro+CHiRAL              
     (Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 /10)
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DRAMAtical Murder

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あらすじ / STORYLINE

今よりずっと先の未来。
日本列島の南西に位置する碧島(みどりじま)。
かつてそこは自然と人々が共存する豊かな島だった。
A time far in the future.
In Midorijima, an island to the southwest of the Japanese islands.
People and nature once coexisted on this plentiful island.

しかし日本有数の財閥の1つである「東江財閥」によって買い上げられ、
島の約3分の1が豪華な会員制娯楽施設「プラチナ・ジュエル」へと姿を変えた。
最新鋭の設備を備えた「プラチナ・ジュエル」が注目を集める一方、協力な開発の犠牲となった
島民たちは「旧住居区」に追いやられ、
決して裕福とは言えないその場所での生活を余儀なくされていた。
However, due to being purchased by the leading company of Japan "Toue Company",
one-third of the island has been changed into the extravagant amusement facility
"Platinum Jail". Equipped with the latest cutting edge technology, Platinum Jail has
gathered attention. On the other side, the islanders who became victims of forceful
development are forced into the "Former
Residents District", and have no choice but to carry out their lives in a place that is by no
means prosperous.


主人公“蒼葉”はその旧住居区にあるジャンクショップ「平凡」でのアルバイトに日々を費やし、
祖母のタエと二人で暮らしていた。
The protagonist Aoba spends his days working part-time at the junk shop "Heibon"
inside the Former Residents District, living together with his grandmother Tae.

旧住民区の若者たちの間では、とあるゲームが流行していた。かたやチームを作り、
肉弾戦での縄張り争いを日々繰り広げる「リブスティーズ」と、かたや仮想世界を舞台にした
電脳オンラインゲーム「ライム」に熱狂する「ライマー」。
だが、蒼葉はそのどちらにも興味を示すことなく、
ただ婆ちゃんとのんびり暮らせればそれでいいと思っていた。
Amont the young people of the Former Residents District, a certain game has become
popular. In "Liebstiez", teams are created and days of human-bullet turf wars unfold.
On the other hand, "Rhyme" is an electronic brain online game using a virtual world as its
setting which "Rhymers"are going crazy over.
Aoba shows no interest in either one, thinking that it would be nice to just live peacefully
with his grandmother.

しかし、平穏な日々を揺るがす異変は確実に起こり始めていた――。
But the disaster that will shake up those peaceful days has already begun...

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攻略ルート / WALKTHROUGH

dmmd_w125_koujaku.jpg   紅雀 / Koujaku (2 ENDINGS: GOOD & BAD)

2:躊躇する / Hesitate
2:手品師?/ Magician?
1:反撃する / Lash back
1:階段を上る音がした / Heard footsteps climbing up the stairs
2:絶対嫌だ / Absolutely NO
1:紅雀に声をかける / Call out to Koujaku
2:今は我慢するしかない / Need to put up with it for now
2:我慢する / Stick it out
1:先を急ぐ / Hurry on
2:ノイズの様子を窺う / See how Noiz is doing
1:クリアを目で探す / Search for Clear by looking
1:紅雀の敵を引きつける / Attract Koujaku's foe(enemy)
2:ミンクに従う / Obey Mink
1:紅雀を思い浮かべる / Koujaku comes to mind
1:紅雀に頼る / Rely on Koujaku
1:何か声をかける / Say something
1:紅雀の腕を強く掴む / Grab Koujaku's arm strongly (with extreme force)
「ま」「け」「る」「な」
  [Ma] [Ke] [Ru] [Na] (Don't give in)                              
※他の単語の組み合わせ / Any other combination          
1:これでいいはずだ / This should do it 1:これでいいはずだ / This should do it
GOOD END BAD END


dmmd_w125_noiz.jpg   ノイズ / Noiz  (3 ENDINGS: GOOD & BAD & ???)

1:振り払う / Shake off
1:なぜ傘を? / Why the umbrella?
2:ガキか! / Grow up!
2:屋根から何か音がした / Heard a noise coming from the roof
1:ちゃんと話をする / Have a proper conversation
2:ノイズに声をかける / Call out to Noiz
1:言いなりにならない / Won't be pushed over
1:声を掛ける / Call Out
2:本当に聞こえた? / Did you really hear?
1:ノイズの隣に並ぶ / Sit next to Noiz
2:クリアの名前を呼ぶ / Call Clear's name
2:紅雀に近付く / Approach Koujaku
1:戸惑う / Hesitate
1:ノイズを思い浮かべる / Noiz comes to mind
2:水場に連れていく / Take him to the sink
2:気持ちを正直に伝える / Convey one's honest feelings
2:不満があるように見える / Looks like he's in discontent
もう楽になりたい? / Want to be free?
ーはい / YES
もう諦めたい? / Want to give up?
ーはい / YES
もう休みたい? / Want to rest?
ーはい / YES
もうねむりたい? / Want to sleep?
―はい / YES
もうめざめなくてもいい? / No need to wake up anymore?
ーはい / YES
もうがんばらなくてもいい?/ No need to hang it out any longer?
ーはい / YES
もうやめてもいい? / No need to continue?
ーいいえ / NO
※「はい」を選んだ場合⇒GAME OVER!/ Choose "YES" then it's GAME OVER!
やめたらだめ? / Can't quit?
ーはい / YES








以降複数の2択発生
GOOD/BADにも
行かない
選択をする

Choose options that
DO NOT correspond to
either:
GOOD or BAD
ENDINGS



どうしても?/ At any costs?
ーはい / YES
ぜったいに? / Definite?
ーはい / YES
どうして? / Why?
1:それじゃいけないから
     / That's just not right
どうして?/ Why?
2:だめだから / It's not good
どうしていけないの?
/ Why is it wrong?
1:まだおわりのときじゃない
      / It's not yet time to end this
どうしてだめなの?
/ Why is it bad?
1:まちがってるから
      / Coz it's wrong
じゃあいつ? / Then when is?
1:それをきめるのはじぶんじゃない
      / That's not for me to decide
なにをのぞむの?
/ What do you wish for?
1:ほんとうのせかい  / Real world
じゃあだれが? / Then who?
1:かんがえろ / Think
 ーーー 
おまえはだれだ? / Who are you?
ーそれは… / That's ...
 ーーー 
GOOD END BADEND ???END


dmmd_w125_mink.jpg   ミンク / Mink  (2 ENDINGS: GOOD & BAD)

2:躊躇する / Hesitate
2:手品師?/ Magician?
1:反撃する / Lash back
1:階段を上る音が聞こえた / Heard footsteps climbing up the stairs
2:絶対嫌だ / Absolutely NO
1:紅雀に声をかける / Call out to Koujaku
2:今は我慢するしかない / Need to put up with it for now
2:我慢する / Stick it out
1:先を急ぐ / Hurry on
2:ノイズの様子を窺う / See how Noiz is doing
1:クリアを目で探す / Search for Clear by looking
1:紅雀の敵を引きつける / Attract Koujaku's foe(enemy)
2:ミンクに従う / Obey Mink
2:ミンクを思い浮かべる / Mink comes to mind
1:すぐに支度をする / Get ready immediately
2:銃は使いたくない / No wish to use the gun
2:それでも抵抗する / Struggle regardless
2:助けない / Won't help 1: 助ける / Help              
2:助けない / Won't help 1: 助ける / Help
GOOD END BAD END


dmmd_w125_clear.jpg    クリア / Clear  (2 ENDINGS: GOOD & BAD)

1:振り払う / Shake off
1:なぜ傘を? / Why the umbrella?
2:ガキか! / Grow up!
2:屋根から何か音がした / Heard a noise coming from the roof
1:ちゃんと話をする / Have a proper conversation
2:ノイズに声をかける / Call out to Noiz
1:言いなりにならない / Won't be pushed over
1:声を掛ける / Call Out
2:本当に聞こえた? / Did you really hear?
1:ノイズの隣に並ぶ / Sit next to Noiz
2:クリアの名前を呼ぶ / Call Clear's name
2:紅雀に近付く / Approach Koujaku
1:戸惑う / Hesitate
2:クリアを思い浮かべる / Clear comes to mind
2: クリアの言い分も聞く
    / Listen to what Clear has to say
1: しっかりと言い聞かせる
     / Be persuasive          
2: 何か怖いのか? / Are you afraid of something? 1: 少し考えすぎだ / You worry too much
1: クリアの様子を見る / Watch over Clear 2: それでも手を掴む / Grab his arm regardless
※選択しない(時間切れ)
/ Don't choose(Time over)
R: もうやめた方がいい
     / You should better quit
GOOD END BAD END


☆☆☆まだ続きがっ! / Not quite over yet! ☆☆☆

制限ルート / LIMITED ROUTE

◆ルート条件 / Route conditions◆
各4人クリア後にルート攻略可能。STARTから開始すると各所に選択肢が追加されています。
Route unlocked after playing all 4 main characters.
Start a NEW GAME and new options are added in certain places.

DMMR_Ren   蓮 / Ren  (3 ENDINGS: GOOD & BAD & BAD2)

1:振り払う / Shake off
2:蓮を庇う / Protect Ren
2:おかしくはないけど / Not that it's strange...
2:手品師?/ Magician?
1:反撃する / Lash back
1:階段を上る音が聞こえた / Heard footsteps climbing up the stairs
2:絶対嫌だ / Absolutely NO
2:ノイズに声をかける / Call out to Noiz
1:言いなりにならない / Won't be pushed over
1:声を掛ける / Call Out
2:本当に聞こえた? / Did you really hear?
1:カバンを開ける / Open the bag
2:ノイズの様子を窺う / See how Noiz is doing
1:クリアを目で探す / Search for Clear by looking
2:紅雀に近付く / Approach Koujaku
2:ミンクに従う / Obey Mink
1:申し訳ない気持ちになる / Feel Apologetic
2:蓮を心配する気持ちが強く / Feel deeply concerned for Ren
1:蓮に答える / Answer Ren
1: 腹が立つ / Be angry 2: 困惑する / Be confused
2: 力の衝動を抑える / Supress the urge to use power 1: 力を使う / Use power
2: それでも諦めない / Refuse to give-up regardless 1: もう抵抗する気力もない
/ No longer have the willpower to fight back
2択が複数発生(内容ランダム)
/ Multiple questions(Random contents)
※下記の表を参照 / Refer to the table below
 ーーー 
全問正解
/ All Clear                 
不正解または時間切れ
/ Wrong answer OR Time Out
 ーーー 
GOOD END BAD END BAD END 2 (Virus & Trip)

 ■  蓮に関する2択質問例 / Example questions rearding Ren ■
蓮は大型犬だ / Ren is a large-size dog X 蓮はクララちゃんが好き / Ren likes Clara X
蓮はオスではない / Ren is not male X 蓮はクララちゃんが苦手だ / Ren dislikes Clara
蓮の瞳は茶色だ
/ Ren's eye color is brown          
X 蓮は自分のことを俺と呼ぶ
/ Ren calls himself "Ore"
蓮は毎日俺に噛みつく
/ Ren bites me everyday
X 蓮の毛並みはダークブルーだ
/ Ren's fur is dark blue
蓮の舌はピンクだ / Ren's tongue is pink 蓮の肉球はピンクだ / Ren's paws are pink
蓮は旧式だ / Ren is an old-model 蓮はぽわぽわだ / Ren is fluffy
家族のような存在だ / He's like family 俺には蒼葉が必要だ / I need Aoba
蒼葉がいないと困る / Can't do without Aoba 蒼葉のことが好きだ / I love Aoba
礼を言った時の口癖は「こちらこそ」
/ Whenever you thank him, he always says "Same here"



PRODUCT INFORMATION
【BLゲーム】DRAMAtical Murder



 【BLゲーム】DRAMAtical Murder
    Nitro+CHiRAL
    (Windows XP / Vista / 7)
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ReNN.XYZ

Author:ReNN.XYZ
海外在住のBLオタク❤
よく知人に翻訳を聞かれるので…
思い切って、日本と外国の方々にBLを
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作っちゃいましたっ!
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