BLで英会話LESSON

海外でも大人気のBLゲームを遊びながら、楽しく英会話の勉強が出来る攻略サイト

復讐帝國: Fukushuu Teikoku

Fetish
FT_main.gif 
あらすじ / STORYLINE

身分制度の厳しいケーニクライヒ帝國から離反した人民が、フライハイト共和国を建設した。
コロニー惑星同士である二国間では宇宙戦争が続いている。
共和国は離反の際軍人も多く渡ったことから帝國と同等の戦力を持っており、戦争は小康状態だった。
そんな中で、帝國の若き教官ヴィルフリートは兵士たちの教育を行っている。
People that alienated from Königreich Empire with a strict social class system,
established the Republic of Freiheit.
Interstellar war continues between both colonized planets.
Since many soldiers have fled to the Republic during the alienation,
military power of both planets were equal and the war was at a temporary lull state.
Under such situation, Wilfried was training new recruits as the Empire's young instructor.

……が、ある時ヴィルフリートが率いていた中隊が壊滅してしまう。
軍法会議にてその責任を問われ、結果は10年の禁固刑。
軍が定めた連座制度として家族まで罪に問われることに。
絶望するヴィルフリートだが、裏取引を持ちかけられる。
それは共和国のキーマンである、とある軍人二人を帝國側に協力させれば罪は問わないというものだった。
帝國に不信感を抱きながらもヴィルフリートはそれに乗ることにする。
だがその方法は体を使って籠絡するというもので──……。
...However, one day, the unit lead by Wilfried is annihilated in battle.
A court martial found him responsible and is sentenced to 10 years of imprisonment,
and in accordance with the law of the land, his family was also charged for his crimes.
Wilfried plunged into despair, but is offered a deal under the table.
The deal was to get 2 key players in the Republic's army to cooperate with the Empire and
he will be excused.
Despite his growing suspicion of the Empire, he agrees to the terms,
but the means of securing the enemies' cooperation was to cajoling them with pleasure...

FT_banner.gif 
OFFICIAL WEBSITE


攻略ルート / WALKTHROUGH

◆シーン鑑賞 / SCENEs◆
同じエンディングでも、「単独」および「経由」ルートの両方を見ないと、登録されません。
BAD END2の場合:ギャンターとラファエルの両方を見る必要あり。
選択肢が2個ある場合:両方を見ないとシーン登録されません。
Even for the same Endings,
you need to complete both single and other character routes for the SCENEs to register.
For BAD END2s to register, you need to complete both Gunther and Rafael routes.
Where both options are noted, you need to play them both for the SCENE to be registered.

◆エンド分岐 / Endings branch◆
紫・緑:同じキャラルート内の分岐
黄:別キャラ経由ルートの分岐
Purple/Green: Branch point within the same character route
Yellow: Branch point via other characters

FT_Gunther.gif  


    ギュンター・フォン・ヴァイセンブルグ
              / Gunther von Weissenburg 
  (4 ENDINGS: GOOD & NORMAL & 2 BAD) 

1:ヴァイセンブルグ邸 / Weissenburg residence
1:「もとは同胞、戦う以外の未来を探してみようとして」
       / "As a former comrade, I wanted to explore the future without battles"
1:「共和国のほうが色々とスムーズです」/ "The Republic is a lot smoother in many ways"
2:「振動玩具を取る」/ "Pick up the vibrator"
2:「むしろ、その事実を使って将官たちを思う通りに動かす」
       / Rather, utilize that fact to have your way with the Generals"
2:「返す」/ "Respond to the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
1:「今度は手遅れになる前に動こう」/ "This time, I'll make my move before it's too late"
1:「持ち掛ける」/ "Make a proposal"
1:「逆襲する」/ "Counterattack"
1:「低周波出力メモリを上げる」/ "Turn-up the level of the low frequency vibrator"
2:「低周波出力メモリを下げる」/ "Trun-down the level of the low frequency vibrator"
⇒ ラファエル・ルートへ (Continue on Rafael route)

■エンド分岐 / Endings branch
2:「帝國の悪弊に嫌気が指し、完全な独立を為すため」
       / "Being sick of corruption within the Empire and to execute a complete independence"
2:「貴族に対して反感が強くなっています」/ "Hostility towards the aristocracy is getting stronger"
2:「振動玩具を取る」/ "Pick up the vibrator"
BAD END 1

2:「返す」/ "Respond to the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
2:「自棄にならず、家族を第一に守るべき」
       / "Quit being desperate and protect my family at all costs"
2:「持ち掛けない」/ "Don't approach him with the idea"
2:「任務を果たす」/ "Carry out the mission"
GOOD END 

1:「無視する」/ "Ignore the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
1:「今度は手遅れになる前に動こう」/ "This time, I'll make my move before it's too late"
2:「持ち掛けない」/ "Don't approach him with the idea"
2:「任務を果たす」/ "Carry out the mission"
BAD END 2

■エンド分岐(ラファエル・ルート経由) / Endings branch (via Rafael route)
2:「帝國の悪弊に嫌気が指し、完全な独立を為すため」
       / "Being sick of corruption within the Empire and to execute a complete independence"
1:「共和国のほうが色々とスムーズです」/ "The Republic is a lot smoother in many ways"
2:「振動玩具を取る」/ "Pick up the vibrator"
1:「もっとうまくかわす」/ "Hanfle the situation with more finesse"
2:「返す」/ "Respond to the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
2:「自棄にならず、家族を第一に守るべき」
       / "Quit being desperate and protect my family at all costs"
1:「持ち掛ける」/ "Make a proposal"
2:「任務を果たす」/ "Carry out the mission"
2:「低周波出力メモリを下げる」/ "Turn-down the level of the low frequency vibrator"
NORMAL END 

■エンド分岐(ラファエル+バルドゥル・ルート経由) / Endings branch (via Rafael+Baldur route)
1:「もとは同胞、戦う以外の未来を探してみようとして」
       / "As a former comrade, I wanted to explore the future without battles"
1:「共和国のほうが色々とスムーズです」/ "The Republic is a lot smoother in many ways"
2:「振動玩具を取る」/ "Pick up the vibrator"
2:「むしろ、その事実を使って将官たちを思い通りに動かす」
       / "Rather, utilize that fact to have your way with the Generals"
2:「返す」/ "Respond to the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
2:「自棄にならず、家族を第一に守るべき」
       / "Quit being desperate and protect my family at all costs"
1:「持ち掛ける」/ "Make a proposal"
2:「任務を果たす」/ "Carry out the mission"
GOOD END 


FT_Rafael.gif  


    ラファエル・フォン・フォルトナー・フォイエルバッハ 
             / Rafael von Fortner-Feuerbach 
  (4 ENDINGS: GOOD & NORMAL & 2 BAD) 

2:国防省 / Department of Defense
2:追い掛けない / Don't go after the guy
1:「是非、お言葉に甘えさせてください」/ "Certainly, please let me take you up on the offer"
1:目的ですか? / My motive?
2:孤独な復讐のため / For the pupose of my lonely vendetta
2:「再度、ラファエルに手を伸ばす」/ "Reach out to Rafael, once more"
1:「心は痛むが、これも必要悪」/ "It hurts, but it's a necessary evil"
2:「気配が離れるのを待つ」/ "Wait until the presence is gone"
2:「名前くらいしか知らず接点がない、としらを切る」
       / "Feign ignorance by telling him that I only know him by name and have no connection"
2:「話す」/ "Confide in Rafael"
1:「潤滑剤を受け取る」/ "Take the lubricant"
⇒ ギュンター・ルートへ (Continue on Gunther route)

■エンド分岐 / Endings branch
1:追い掛ける / Go after the guy
1:「是非、お言葉に甘えさせてください」/ "Certainly, please let me take you up on the offer"
2:中佐の理念に感動したから / Because I was impressed by Lieutenant Colonel's idea
BAD END 1

2:「上層部を一掃するよい機会では」
       / "Isn't it a great opportunity to wipe out the high-ranking officials?"
1:「構わず話す」/ "Keep on talking despite the presence"
1:「健在だが、どういった知り合いかと聞き返す」
       / "He's going well, but ask back about their relationship"
2:「話す」/ "Confide in Rafael"                1:「話す必要はない」/ "No need to tell him"
GOOD END  BAD END 2

■エンド分岐(ギュンター・ルート経由) / Endings branch (via Gunter route)
2:追い掛けない / Don't go after the guy
1:「是非、お言葉に甘えさせてください」/ "Certainly, please let me take you up on the offer"
1:目的ですか? / My motive?
1:ラファエルを悪意から守るため / To protect Rafael from an evil act
1:「心は痛むが、これも必要悪」/ "It hurts, but it's a necessary evil"
2:「気配が離れるのを待つ」/ "Wait until the presence is gone"
2:「名前くらいしか知らず接点がない、としらを切る」
       / "Feign ignorance by telling him that I only know him by name and have no connecction"
1:「話す必要はない」/ "No need to tell him"
NORMAL END 

■エンド分岐(バルドゥル・ルート経由) / Endings branch (via Baldur route)
1:目的ですか? / My motive?
2:孤独な復讐のため / For the purpose of my lonely vendetta
2:「再度、ラファエルに手を伸ばす」/ "Reach out to Rafael, once more"
2:「上層部を一掃するよい機会では」
       / "Isn't it a great opportunity to wipe out the high-ranking officials?"
1:「構わず話す」/ "Keep on talking despite the presence"
2:「名前くらいしか知らず接点がない、としらを切る」
       / "Feign ignorance by telling him that I only know him by name and have no connection"
2:「話す」/ "Confide in Rafael"
GOOD END 


FT_Baldur.gif  



     バルドゥル・ヒルトマン / Baldur Hiltman   
   (NO ENDINGS) 

2:国防省 / Department of Defense
1:追い掛ける / Go after the guy
2:「そこまでお世話になるわけにはいきません」/ "That's too much to ask of you"
1:「非番の日は何をしているのか尋ねる」/ "Ask him how he spends his off days"
1:「レースの下着を脱がせる」/ "Take-off the lacy lingerie"
2:「レースの下着を脱がせない」/ "Don't take-off the lacy lingerie"
※CG差分(Each CGs are registered seperately)
2:「写真の女性は誰かと尋ねる」/ "Ask about the lady in the photo"
1:「・・・・・・私に協力してくれるか?」/ "Can I rely on your cooperation...?"
1:肉 / Meat
2:果物 / Fruit
⇒ ラファエル・ルートへ (Continue on Rafael route)


制限ルート / LIMITED ROUTE

◆ルート条件 / Route conditions◆
ギュンターとラファエルのGOOD ENDを見ないと、ルート解放しません。
Route unlocked after completing GOOD ENDs for both Gunther and Rafael.

1:ヴァイセンブルグ邸 / Weissenburg residence
1:「もとは同胞、戦う以外の未来を探してみようとして」
       / "As a former comrade, I wanted to explore the future without battles"
1:「共和国のほうが色々とスムーズです」/ "The Republic is a lot smoother in many ways"
2:「振動玩具を取る」/ "Pick up the vibrator"
2:「むしろ、その事実を使って将官たちを思う通りに動かす」
       / Rather, utilize that fact to have your way with the Generals"
2:「返す」/ "Respond to the sign"
2:「あえて腰を押し出す」/ "Purposely stick my hip out"
1:「今度は手遅れになる前に動こう」/ "This time, I'll make my move before it's too late"
1:「持ち掛ける」/ "Make a proposal"
1:「逆襲する」/ "Counterattack"
2:「低周波出力メモリを下げる」/ "Trun-down the level of the low frequency vibrator"
1:追い掛ける / Go after the guy
2:「そこまでお世話になるわけにはいきません」/ "That's too much to ask of you"
1:「非番の日は何をしているのか尋ねる」/ "Ask him how he spends his off days"
1:「レースの下着を脱がせる」/ "Take-off the lacy lingerie"
2:「写真の女性は誰かと尋ねる」/ "Ask about the lady in the photo"
1:「・・・・・・私に協力してくれるか?」/ "Can I rely on your cooperation...?"
2:果物 / Fruit
1:目的ですか? / My motive?
2:孤独な復讐のため / For the pupose of my lonely vendetta
2:「再度、ラファエルに手を伸ばす」/ "Reach out to Rafael, once more"
2:「上層部を一掃するよい機会では」
       / "Isn't it a great opportunity to wipe out the high-ranking officials?"
2:「気配が離れるのを待つ」/ "Wait until the presence is gone"
2:「名前くらいしか知らず接点がない、としらを切る」
       / "Feign ignorance by telling him that I only know him by name and have no connection"
1:「話す必要はない」/ "No need to tell him"
1:「潤滑剤を受け取らない」/ "Don't take the lubricant"
TRUE END

◆3PED / Threesome END◆
ラファエルの序盤(ハイライト箇所)で、
2:「追い掛けない」→ 1:「是非、お言葉に甘えさせてください」を選んだ場合、
バルドゥルに接触出来ないためギュンターとラファエルとの3PEDになります。
(ハーレムENDのCG差分)
During the first-half of Rafael route (Highlighted options):
If you choose "Don't go after the guy" → "Certainly, please let me take you up on the offer",
you will not come into contact with Baldur and end up having a Threesome with only
Gunther and Rafael. (CG difference for Harlem END)



GAME INFORMATION
【BLゲーム】復讐帝國


  【BLゲーム】復讐帝國 
     Fetish              
     (Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10)
      DMM.gif

Paradise

PIL/SLASH
Paradise_main.gif 
あらすじ / STORYLINE

しがないアルバイターの主人公・アヅマは、地元商店街の福引で南の島へのリゾート旅行を引き当てる。
Protagonist - Aduma, a miserable part-timer, wins a trip to a southern island resort in a raffle.

「もしかしたら旅行先で、可愛い女の子と出会っちゃったり……する可能性もあるもんな」
"Who knows...maybe I'll even meet some cute gal there or something!"

軽い気持ちで参加したツアーは、野郎だらけの無人島6日間の旅だった。
若干落胆するアヅマだが、次第に見知らぬ男たちとも打ち解け合い(1名を除く)、
無人島ライフをそれなりに楽しんでいた。
With high hopes, he eagerly look forwards to the trip...
only to find 6 days on a deserted island with nothing but guys.
Despite the huge disappointment, he becomes friendly with the other members of the tour
(except one) and is able to enjoy his time on the uninhabited island for what it is.

だが、そんな自由気ままな生活も長くは続かず、徐々に雲行きが怪しくなり始め、
やがて至上の楽園は最凶最虐のクローズド・サークルと化す。
However, life of freedom is short-lived; clouds of suspicion gradually draws closer,
finally transforming their supreme paradise into a closed-off circle of evil and oppression.

アヅマの運命やいかに――!?
What will be Aduma's fate...?!
Paradise_banner.gif 
OFFICIAL WEBSITE


攻略ルート / WALKTHROUGH

Paradise_Matsuda.gif  



     マツダ / Matsuda 
   (5 ENDINGS: HAPPY & 4 BAD) 

1:後方デッキに向かう / Head towards the rear deck
2:海辺に行ってみる / Check out the beach area
1:潮干狩りをする / Gathering of shellfish(clams)
2:カレー作り / Help out with Curry-making
1:山菜を取る / Collect wild edible plants
1:マツダを呼ぶ / Go and get Matsuda
1:食料調達班 / Food supply team
※3:どっちもやりたい ⇒ 共通BAD / Choose "Want to try out both teams" ⇒ Neutral BAD END

■エンド分岐 / Endings branch point
2:気持ちよかったと答える / Tell him that it was awesome
4:素直に掴まる / Grab onto his hand 
1:加勢する / Join in the fight
3:追いかける / Chase after Matsuda
4:改心が失敗したことを正直に話す / Confess to failing to reform Matsuda 
※他の選択肢 ⇒ BAD END / "Any other option" ⇒ BAD END
HAPPY END

4:中指を立てる / Give him the finger
3:無視する / Ignore his hand
2:様子を見る / Stay back and watch
2:シマダさんを気遣う / Be concerned for Shimada-san
2:それよりシマダさんのケガが気になる / Be more worried about Shimada-san's injury
BAD END

3:何も答えない / Keep silent
1:断る / Refuse his help
3:人を呼ぶ / Call for help
4:皆と話し合う / Discuss the matter with everyone
1:話し合いが長引いたとごまかす / Pretend that talks with Matsuda dragged on
BAD END

2:気持ちよかったと答える / Tell him that it was awesome
4:素直に掴まる / Grab onto his hand
4:どうすればいいか分からない / Don't know what to do
1:放っておきたい / Want to just leave him be
3:とにかく部屋に戻りたい / Anyhow, I just want to go back to my cabin
BAD END


Paradise_Mitsugi.gif  



     ミツギ / Mitsugi 
   (5 ENDINGS: HAPPY & 4 BAD) 

2:この場に留まる / Remain in the same spot
1:それより廃墟が気になる / Be more curious about the village ruins
2:徳川の埋蔵金を探す / Search for Tokugawa's buried treasure
1:食器出し / Help out with table setting
2:飲み水を作る / Make drinking water
2:ミツギを呼ぶ / Go and get Mitsugi
2:造船班 / Ship-building team
※3:どっちもやりたい ⇒ 共通BAD / Choose "Want to try out both teams" ⇒ Neutral BAD END

■エンド分岐 / Endings branch point
2:素直にミツギの言葉に従う / Do as what Mitsugi says
2:仲良くしてくれればそれでいい / Only ask for you to be friendly with me
4:素直に従う / Obey him
4:ミツギは怪しくない / Mitsugi is not suspicious
4:誰も疑いたくない / I don't want to doubt anyone
※他の選択肢 ⇒ BAD END / "Any other option" ⇒ BAD END
HAPPY END

4:ミツギに文句言う / Complain to Mitsugi
1:皆の前だけでも仲良くしたい / Act friendly even if only in front of everyone else
3:突っかかる / Pick a fight
2:疑いたくない / Don't want to suspect you, Mitsugi
2:ホンゴウさんは違う気がする / I don't feel Hongou-san is the culprit
BAD END

3:どうでもいい / Whatever...
3:どっちでもいい / Whichever
2:ためらう / Waver
3:考えるのが面倒くさい / It's too much hassle just thinking about it
3:議論は無駄だ / It's no use arguing
BAD END

1:素直にミツギの言葉に従う / Do as what Mitsugi says
2:仲良くしてくれればそれでいい / Only ask for you to be friendly with me
1:拒否する / Refuse
1:怪しいことに違いない / There's no mistaking that you're suspicous
1:全員信じられない / No-one can be trusted
BAD END


Paradise_Takara.gif  


     タカラ / Takara 
   (3 ENDINGS: HAPPY & 2 BAD) 
    ※他2人クリア後攻略可能 / Unlocked after completing other 2 characters

4:船内を見て回る / Check out the cruiser
4:散歩がてら探索してみる / Explore while taking a walk around the island
4:広場で遊ぶ / Play in the plaza
4:米研ぎ / Help out with rice washing
4:川を探す / Search for the river
4:誰でもいいから呼ぶ / Go and get anyone for help
4:違う仕事がしたい / Want to do a different task
※3:どっちもやりたい ⇒ 共通BAD / Choose "Want to try out both teams" ⇒ Neutral BAD END
1:ぜひ頼む / Yes please!

■エンド分岐 / Endings branch point
1:そんなのやめろとタカラを止める / Make Takara stop doing such a thing
HAPPY END

2:ありえねぇと思わずドン引きする
     / Be put off by something so gross 
3:恐怖で無言になる
      / Be silent out of fear                    
BAD END BAD END



GAME INFORMATION
【BLゲーム】Paradise


  【BLゲーム】Paradise 
     PIL/SLASH              
     (Windows 7 / 8 / 8.1 / 10)
      DMM.gif

CAGE -CLOSE-

LOVE&DESTROY
CAGE-close-_main.gif 
あらすじ / STORYLINE

「ゲームで優勝したら、5千万」
  "Win the GAME and get 50M"

廃墟。建物の残骸。湿気った肌理の、荒い土の地面。
仕事帰りに意識を失ったらしい紺野鉄平が
目覚めて最初に目にした景色。
Ruins. Remains of abandoned buildings. Damp and rough bare ground.
Konno Teppei had suddenly lost consciousness on his way back from work,
only to find himself in the middle of such surroundings.

廃遊園地。
Abandoned Amusement Park.

罵倒。足音。笑い声。そこで出会う数人の男。
ひび割れた園内アナウンスが、ゲームの開催を告げる。
Abuse. Footsteps. Laughter. He meets several other men in the same situation.
A crackling announcement is heard over the speakers informing them that
the GAME is about to begin.

ルールは至って簡単。
期間は8日。
昼は通常の生活を行う事。
The rules are pretty straight forward.
The duration of the GAME is for 8 days.
During the daytime, they are to continue with their normal lives.

夜の間のみ治外法権を有するこのフィールドで
「誰かが持っているコインを奪い合え」
But once night falls, they are to forced to "Struggle to obtain the coin among themselves"
in this extraterritorial field, where no laws exist.

CAGE-close-_banner.gif 
OFFICIAL WEBSITE


攻略ルート / WALKTHROUGH

★共通BAD END / Neutral BAD END★
1:金髪ロンゲ野郎のことを思い出す / Remembered about the long-haired blonde dude
3:頭を下げる / Lower my head and beg
1:牧さんは信用出来そうだ / Maki-san seems trustworthy
2:石松のことを考えた / Thought about Ishimatsu
2:「辛くなったら、帰らせてもらう」/ "I'll leave early, if it's gets tough"
1:「俺も飲みに行きたい気分だ」/ "I feel like having a drink, too"
1:斎木?/ Could it be Saiki?
4:短髪色男の顔 / Close-cut handsome guy's face
END2:Behind time


CAGE_Saiki.gif  



     斎木旬 / Saiki Shun 
   (7 ENDINGS: 3 GOOD & 4 BAD) 

2:クソガキの事を思い出す / Remembered about the brat
1:土下座する / Beg on my hands and knees
2:誰も信用なんか出来ない / Can't trust anyone
1:斎木のことを考えた / Thought about Saiki
1:「帰らせてもらうように言うよ」/ "I'll ask if I can leave early"
2:「明日は用事があるんだ」/ "Sorry, I have plans tomorrow"
2:斎木?/ Could it be Saiki?
1:ガキの残酷な顔 / Brat's cruel face

■エンド分岐 / Endings branch
2:屈したくない / Don't want to give in
2:激しい、罪悪感 / Overwelming feelings of guilt 
2:……殺してでも出る / I'll escape even if I have to kill someone...
1:……俺には関係ない / It's none of my business...
2:反吐が出そうだ / I feel like I'm gonna puke
2:コインなんて、本当はいらない / Honestly, I don't care about the damn coin
1:正直、びびってる / Actually, I'm terrified...
1:……耐える / Need to endure it...
END3:Waiting room

2:屈したくない / Don't want to give in
2:激しい、罪悪感 / Overwelming feelings of guilt 
2:……殺してでも出る / I'll escape even if I have to kill someone...
1:……俺には関係ない / It's none of my business...
2:反吐が出そうだ / I feel like I'm gonna puke
2:コインなんて、本当はいらない / Honestly, I don't care about the damn coin
1:正直、びびってる / Actually, I'm terrified...
2:斎木を睨み付ける / Glare back at Saiki
2:誰でもいいから声を掛ける / Randomly ask around for support
END4:星歌 / Starry song

2:屈したくない / Don't want to give in
2:激しい、罪悪感 / Overwelming feelings of guilt 
2:……殺してでも出る / I'll escape even if I have to kill someone...
1:……俺には関係ない / It's none of my business...
2:反吐が出そうだ / I feel like I'm gonna puke
2:コインなんて、本当はいらない / Honestly, I don't care about the damn coin
1:正直、びびってる / Actually, I'm terrified...
2:斎木を睨み付ける / Glare back at Saiki
1:ジャージ男を探す / Search for a guy in sweats
2:終わりにはできない / Can't end it like this
END5:and it really WAS a kitten, after all

2:屈したくない / Don't want to give in
2:激しい、罪悪感 / Overwelming feelings of guilt 
2:……殺してでも出る / I'll escape even if I have to kill someone...
1:……俺には関係ない / It's none of my business...
2:反吐が出そうだ / I feel like I'm gonna puke
2:コインなんて、本当はいらない / Honestly, I don't care about the damn coin
1:正直、びびってる / Actually, I'm terrified...
2:斎木を睨み付ける / Glare back at Saiki
1:ジャージ男を探す / Search for a guy in sweats
1:終わらせてあげよう / I'll end it for you
END6:JABBERWOCKY

1:こいつの言う事さえ聞けば… / As long as I do what this guy says...
1:ノルマクリアだ…… / Job accomplished...
1:隙を見計らえばいける / I can make it out when there's an opening
2:だからあんなに王様然としてるのか / So that's why he acts all high and mightly?
1:余計なことは考えない / Clear my head and focus
1:俺の、ノルマが……!/ My quota...!
2:屈しない / I'll never give in
1:興味はあるが、行かないと答える / I'm interested, but tell him "I'm not going"
END7:ぼくのおにいちゃん / My Big Bro

1:こいつの言う事さえ聞けば… / As long as I do what this guy says...
1:ノルマクリアだ…… / Job accomplished...
1:隙を見計らえばいける / I can make it out when there's an opening
2:だからあんなに王様然としてるのか / So that's why he acts all high and mightly?
1:余計なことは考えない / Clear my head and focus
1:俺の、ノルマが……!/ My quota...!
2:屈しない / I'll never give in
2:興味があるから、行くと答える / Tell him "I'm going" since I'm interested
1:「死にたい」/ "I want to die"
END8:PANTHEISM

1:こいつの言う事さえ聞けば… / As long as I do what this guy says...
1:ノルマクリアだ…… / Job accomplished...
1:隙を見計らえばいける / I can make it out when there's an opening
2:だからあんなに王様然としてるのか / So that's why he acts all high and mightly?
1:余計なことは考えない / Clear my head and focus
1:俺の、ノルマが……!/ My quota...!
2:屈しない / I'll never give in
2:興味があるから、行くと答える / Tell him "I'm going" since I'm interested
2:「死ねない」/ "Can't die just yet"
END9:Tweedledum and Tweedledee


CAGE_Ishimatsu.gif  



     石松征四郎 / Ishimatsu Seishirou 
   (7 ENDINGS: 3 GOOD & 4 BAD) 

1:金髪ロンゲ野郎のことを思い出す / Remembered about the long-haired blonde dude
2:すがりついて謝る / Cling on to Ishimatsu and ask for forgiveness
2:誰も信用なんか出来ない / Can't trust anyone
2:石松ことを考えた / Thought about Ishimatsu
1:「帰らせてもらうように言うよ」/ "I'll ask if I can leave early"
2:「明日は用事があるんだ」/ "Sorry, I have plans tomorrow"
1:石松か?/ Could it be Ishimatsu?
3:金髪ロン毛の顔 / Long-haired blonde's face

■エンド分岐 / Endings branch
2:「階段から落ちただけ」/ "I only fell down the stairs"
2:いや、ちょっと待て / But, hang on just a sec...
1:風呂に隠れよう / Let's hide in the bathroom
1:夢を見た / I had a dream
2:「……お前にも家族がいた」/ "Even someone like you had family..."
2:言い返す / Talk back
END10:MANNEQUIN

2:「階段から落ちただけ」/ "I only fell down the stairs"
2:いや、ちょっと待て / But, hang on just a sec...
1:風呂に隠れよう / Let's hide in the bathroom
1:夢を見た / I had a dream
2:「……お前にも家族がいた」/ "Even someone like you had family..."
1:もう聞きたくない / Don't want to listen to it anymore
1:部屋の奥から物音が聞こえた / Heard a sound coming from the back of the room
2:問答無用で襲い掛かる / Slash out without any hesitation
END11:vermin

2:「階段から落ちただけ」/ "I only fell down the stairs"
2:いや、ちょっと待て / But, hang on just a sec...
1:風呂に隠れよう / Let's hide in the bathroom
1:夢を見た / I had a dream
2:「……お前にも家族がいた」/ "Even someone like you had family..."
1:もう聞きたくない / Don't want to listen to it anymore
2:何の音も聞こえなかった / Absolute silence...
2:目なんか、覚ましたくない / I don't wanna ever wake up
END12:眠れる深い白い森 / Sleeping Deep White Forest

2:「階段から落ちただけ」/ "I only fell down the stairs"
2:いや、ちょっと待て / But, hang on just a sec...
1:風呂に隠れよう / Let's hide in the bathroom
1:夢を見た / I had a dream
2:「……お前にも家族がいた」/ "Even someone like you had family..."
1:もう聞きたくない / Don't want to listen to it anymore
2:何の音も聞こえなかった / Absolute silence...
1:目を覚ます / I open my eyes
END13:Apprivoiser

2:「階段から落ちただけ」/ "I only fell down the stairs"
2:いや、ちょっと待て / But, hang on just a sec...
1:風呂に隠れよう / Let's hide in the bathroom
1:夢を見た / I had a dream
2:「……お前にも家族がいた」/ "Even someone like you had family..."
1:もう聞きたくない / Don't want to listen to it anymore
1:部屋の奥から物音が聞こえた / Heard a sound coming from the back of the room
1:怒鳴り散らす / Rant and rave
END14:Voilà C'est tout

1:「……………」
1:いけそうだな、この案 / This plan might just work
2:堂々としていよう / I'll just act natural
2:夢は見なかった / Didn't have a dream
1:「……わからん」/ "Beats me..."
1:その場から逃げようとする / Try to make a run for it
END15:嵐のようなあなたを / Tempestuous you

1:「……………」
1:いけそうだな、この案 / This plan might just work
2:堂々としていよう / I'll just act natural
2:夢は見なかった / Didn't have a dream
1:「……わからん」/ "Beats me..."
2:動かず、その場に留まる / Stay still and don't move from the spot
END16:peu à peu, ainsi


CAGE_Maki.gif  



     牧敦義 / Maki Atsugi 
   (6 ENDINGS: 3 GOOD & 3 BAD) 

3:スーツ姿の男のことを思い出す / Remember about the guy in a suit
3:頭を下げる / Lower my head and beg
1:牧さんは信用出来そうだ / Maki-san seems trustworthy
3:牧さんのことを考えた / Thought about Maki-san
1:「帰らせてもらうように言うよ」/ "I'll ask if I can leave early"
2:「明日は用事があるんだ」/ "Sorry, I have plans tomorrow"
3:牧さんだろうか?/ Could it be Maki-san?
4:短髪色男の顔 / Close-cut handsome guy's face

■エンド分岐 / Endings branch
1:「牧さんは運営っすか」/ "Maki-san, are you part of the organizer?"
2:身動きせず受け止めた / Sit still and let him touch me
1:「てめえらブッ殺してやる!」/ "You're all dead meat!"
1:聞きたくない。立ち去る。/ Heard about enough. Walk away.
1:きもくてもいい / What's wrong with being dreamy?
1:こんな奴とはやりたくない / Don't wanna get laid by such guy
END17:MORNING ALL

1:「牧さんは運営っすか」/ "Maki-san, are you part of the organizer?"
2:身動きせず受け止めた / Sit still and let him touch me
1:「てめえらブッ殺してやる!」/ "You're all dead meat!"
1:聞きたくない。立ち去る。/ Heard about enough. Walk away.
1:きもくてもいい / What's wrong with being dreamy?
2:それでも、やらないといけない / Even still, I need to go through with this
END18:can you help me find my way?

2:何も聞かない / Don't ask any questions
1:緊張して避けた / Tensed-up and avoided contact
2:悲鳴を殺し何も言わない / Kill the urge to scream and keep quiet
2:聞きたくない。けど一応礼は言う / Heard about enough, but thank him all the same
2:もっと冷静になろう / I need to be more calm about this
1:俺はもう、関わりたくない / I don't want anything to do with this anymore
END19:ハイエナ / Hyaena

2:何も聞かない / Don't ask any questions
1:緊張して避けた / Tensed-up and avoided contact
2:悲鳴を殺し何も言わない / Kill the urge to scream and keep quiet
2:聞きたくない。けど一応礼は言う / Heard about enough, but thank him all the same
2:もっと冷静になろう / I need to be more calm about this
2:この5千万を賭ける / Wager this 50M to participate in the game
1:行く / Go with Nakajima
END20:君をおいて / Leave you hanging

2:何も聞かない / Don't ask any questions
1:緊張して避けた / Tensed-up and avoided contact
2:悲鳴を殺し何も言わない / Kill the urge to scream and keep quiet
2:聞きたくない。けど一応礼は言う / Heard about enough, but thank him all the same
2:もっと冷静になろう / I need to be more calm about this
2:この5千万を賭ける / Wager this 50M to participate in the game
2:行かない  / Don't go with Nakajima
1:「別に……」/ "Not really..."
END21:Bless your dear heart

2:何も聞かない / Don't ask any questions
1:緊張して避けた / Tensed-up and avoided contact
2:悲鳴を殺し何も言わない / Kill the urge to scream and keep quiet
2:聞きたくない。けど一応礼は言う / Heard about enough, but thank him all the same
2:もっと冷静になろう / I need to be more calm about this
2:この5千万を賭ける / Wager this 50M to participate in the game
2:行かない  / Don't go with Nakajima
2:「まあ、持ってる」/ "Well, I still do hold a grudge"
END22:Isn't it a beauty?


CAGE_Kurusu.gifCAGE_Oohira.gif


  ⇐ 来栖茜 / Kurusu Akane

  大衡裕樹 / Oohira Yuuki ⇒  


 (8 ENDINGS: 3 GOOD & 5 BAD) 


4:黄色い着ぐるみのことを思い出す / Remember about the yellow mascot
3:頭を下げる / Lower my head and beg
2:誰も信用なんか出来ない / Can't trust anyone
2:石松のことを考えた / Thought about Ishimatsu
2:「辛くなったら、帰らせてもらう」/ "I'll leave early, if it gets tough"
1:「俺も飲みに行きたい気分だ」/ "I feel like having a drink, too"
4:キバ太郎かな?/ Could it be Kibatarou?
2:黄色いクマの顔 / Yellow bear's face

■エンド分岐 / Endings branch
2:OKと返事を出す / Reply as "OK"
2:言う / Tell him about the game
2:やる気は沸いて来てる / I am beginning to get motivated, but...
1:続けたい / I want to carry on
2:「今、友達といるから駄目」/ "No, I'm currently with a friend"
2:喧嘩ぐらいどうってことない / Fighting is not a big deal
1:屈んで避ける / Crouch down to avoid the blow
END23:紺野のハラワタ / Konno's gut

2:OKと返事を出す / Reply as "OK"
2:言う / Tell him about the game
2:やる気は沸いて来てる / I am beginning to get motivated, but...
1:続けたい / I want to carry on
2:「今、友達といるから駄目」/ "No, I'm currently with a friend"
2:喧嘩ぐらいどうってことない / Fighting is not a big deal
2:飛び退けて避ける / Jump back to avoid the blow
1:まさか撃たないだろう / He wouldn't dare fire the gun, will he?
END24:ごめんがいえなくてごめん / I'm sorry for not apologizing

2:OKと返事を出す / Reply as "OK"
2:言う / Tell him about the game
2:やる気は沸いて来てる / I am beginning to get motivated, but...
1:続けたい / I want to carry on
2:「今、友達といるから駄目」/ "No, I'm currently with a friend"
2:喧嘩ぐらいどうってことない / Fighting is not a big deal
2:飛び退けて避ける / Jump back to avoid the blow
2:こいつならやりかねない / This guy will not hestitate to shoot
END25:Grace

1:NOと返事を出す / Reply as "NO"
1:言わない / Don't tell him about the game
1:ピンときてない / It's stil a little fuzzy
2:続けたくない / I want to quit 
1:「今、友達いるんだけど…」/ "Actually, my friend is here right now..."
1:喧嘩にならなきゃいいが / I hope it doesn't turn into a fight
1:「違う!」/ "No, you're wrong!"
END26:Eyeball

1:NOと返事を出す / Reply as "NO"
1:言わない / Don't tell him about the game
1:ピンときてない / It's stil a little fuzzy
2:続けたくない / I want to quit 
1:「今、友達いるんだけど…」/ "Actually, my friend is here right now..."
1:喧嘩にならなきゃいいが / I hope it doesn't turn into a fight
2:「そうかもしれない」/ "Maybe you're right..."
2:絶対にへこたれない / I will never be discouraged
END27:イカリノアフガン / Rambo

1:NOと返事を出す / Reply as "NO"
1:言わない / Don't tell him about the game
1:ピンときてない / It's stil a little fuzzy
2:続けたくない / I want to quit 
1:「今、友達いるんだけど…」/ "Actually, my friend is here right now..."
1:喧嘩にならなきゃいいが / I hope it doesn't turn into a fight
2:「そうかもしれない」/ "Maybe you're right..."
1:……泣いてやる / Cry my eyes out...
END28:Flashlight

2:OKと返事を出す / Reply as "OK"
1:言わない / Don't tell him about the game
2:やる気は沸いて来てる / I am beginning to get motivated, but...
1:続けたい / I want to carry on
2:「今、友達といるから駄目」/ "No, I'm currently with a friend"
1:喧嘩にならなきゃいいが / I hope it doesn't turn into a fight
1:抵抗する / Put up a fight
END29:ALIVE

2:OKと返事を出す / Reply as "OK"
1:言わない / Don't tell him about the game
2:やる気は沸いて来てる / I am beginning to get motivated, but...
1:続けたい / I want to carry on
2:「今、友達といるから駄目」/ "No, I'm currently with a friend"
1:喧嘩にならなきゃいいが / I hope it doesn't turn into a fight
2:抵抗しない / Don't resist
END1:The Milky Way

マギア・ミスティカ-精霊魔術師-: Magia Mystica

b_works
MM_main.gif 
あらすじ / STORYLINE

『マギア・ミスティカ』の舞台となるのは、現代・日本。
”Magia Mystica" takes place in current - Japan.

けれど、ほんの少しだけ現実の世界とは異なり、この世界には人知れず、
≪精霊≫と呼ばれる異界のものが存在した。
そして、≪精霊≫を召喚し、自在にその力を操る者たちも。
Though, slightly different from the actual world,
foreign beings called "Spirits" exist in this world unknown to the general public.
And those that summon these "Spirits" and use their powers at free will.

主人公・真名瀬 唯(マナセ・ユイ)は、
召喚した≪精霊≫の力により魔術を行う“精霊魔術士”として、
対≪精霊≫魔術機関≪オグドアス≫と呼ばれる魔術組織の中で育った。
Protagonist - Manase Yui grew up in a secret Anti-Spirit Magical Organization: "Ogdoas",
serving as "Spirit Magician" that utilize magical powers generated by summoning "Spirits".

かつて、唯は若年ながら強大な魔力を持つ魔術士として将来を嘱望されていた。
Gifted with high magical powers, young Yui was considered a prodigy with high hopes.

しかし、4年前──唯は、魔術の師であるグレン・ザイツェフの裏切りに遭い、
≪種子≫と呼ばれる謎めいた呪物を胎内に宿される。
そのため唯は幼くして成長を止められ、常に魔力を求めて飢える身体に変えられるという、
秘密を抱えることになる。
But, 4 years ago, Yui is betrayed by this magical master, Glenn Zaitsev and a mysterious
cursed artifact called "Seed" is forcibly embedded deep into this body.
Resulting in being stuck in shota body and struggle against constant state of magic starvation.
The secret that he must now keep.

ある日、日本の地方都市に設立された全寮制男子校・星辰學院に出現した≪精霊≫を狩るため、
唯はチームを組んで仲間と共に戦う任務を受けた。
そして、≪種子≫の存在によって魔力供給を必要とする唯の身体に、
魔力を与えてくれる≪契約者≫を選ぶことも、同時に命ぜられる。
One day, Yui is assigned to a mission at Seishin Academy, all-boarding school for boys in Japan,
to deal with "Spirits" related incidents while teaming up with his fellow classmates.
At the same time, he is ordered to choose a partner for a "contract" to supply him with magical
powers that his body lacks due to the "Seed".

正体を隠して星辰學院に転入した唯を迎えたのは、かつて経験したことのない、
同世代の少年たちとの共同生活と、様々な新しい出会い。
初めての経験に戸惑い、ぶつかり合いながらも、唯は次第に仲間たちと心を通わせ始める。
Thus starts Yui’s first experience of actual school life while hiding his identity;
communal life with boys of same age and various new encounters at Seichin Aacademy.
Through trial and error, Yui gradually establish a bond between his teammates.

学院に現れる≪精霊≫を追ううち、唯は事件の裏で暗躍するひとつの影があることに気づく。
やがて、≪精霊≫と戦う彼らの前に姿を現した人物──グレン・ザイツェフ。
4年前から行方を追い続けてきた、因縁の相手の登場に、唯はさらなる戦いへの意欲を燃やす。
While pursuing "Spirits" that appear at the academy, Yui notices a dark shadow
that lurk behind these incidents.
Eventually, during one of these battles, they come face-to-face with Glenn Zaitsev.
Yui's motivation for battle soar with the appearance of his fated opponent
that he had been searching for the past 4 years.

果たして、唯はグレンの企みを阻み、確執を乗り越えることが出来るか。
自らを満たしてくれる≪契約者≫を選び、魔術士として大きく成長することが出来るか。
Will Yui hinder Glenn's scheme and overcome the feud between them?
Will Yui pick a partner to fulfill his needs and grow immensely as a magician?

唯を巡る物語は、今、大きく動き始める――
Story that rotate around Yui is about to take a huge step...

MM_banner.gif 
OFFICIAL WEBSITE


攻略ルート / WALKTHROUGH

◆オススメ攻略順 / Recommended playthrough order◆
攻略キャラには制限があります。
1周目は「朱里・リヒト」のみ → 1名クリア後他キャラが攻略可能 
順番:朱里 → 他キャラ → グレン → 朱里&リヒトBAD
There is a restriction on unlocking routes for each characters.
1st playthrough: "Shuri & Licht" only → Complete either character to unlock other routes.
Play order: Shuri → Other characters → Glenn  → Shuri & Licht BAD

◆ハイライト箇所 / Highlighted options◆
全部選択するか最後のスキップ選択肢で先に進めます。
Select all OR skip by choosing the last option to continue.

◆戦闘のコツ / Battle Tips◆
・相手属性の弱点カードを使用(水>火>風>地>水)
・コンボを狙う(4大属性:水火風地 または 同属性:全て同じ属性)
・敵がコンボ発動時には「守護カード」を必ず使用
※2周目以降はスキップ可
・Attack using enemy's weak element (Aqua>Ignis>Aer>Terra>Aqua)
・Aim for combos (4 major elements: Aqua/Ignis/Aer/Terra OR Same elements)
・Always use the "Protect Card" to guard against enemy's combo attack
※Battles can be skipped after 2nd playthrough

MM_Shuri.gif  


     鳳城朱里 / Houjou Shuri 
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※初回から攻略可能 / Playable from the Initial round

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
1:朱里に案内を頼む / Ask Shuri to show me around the academy
1:素直に受け取る / Accept the card 
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
1:朱里と登校する / Go to the academy with Shuri
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
1:朱里と組む / Team up with Shuri
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri as partner
【Chapter 4】
1:受け入れる意思がある / I have the intention to accept Shuri as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):無属性(Null)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END

◆SCENE:Chapter6◆
最後のシーンはグレンルート 内で発生 / Last scene is within GLENN route


MM_Licht.gif  


     リヒト・ブロイエ / Licht Bläue
   (2 ENDINGS: HAPPY & BAD) 
     ※初回から攻略可能 / Playable from the Initial round

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
2:リヒトに案内を頼む / Ask Licht to show me around the academy
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
2:リヒトと登校する / Go to the academy with Licht
1:リヒトに会いに行く / Go and see Licht
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht as partner
【Chapter 4】
2:受け入れる / Accept Licht
1:リヒトを信じる / Believe in Licht
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
1:星辰學院に配属された理由は? / What's the reason behind being assigned to Seishin Academy?
2:クロエとの関係について / The relationship between Cloe and Licht
3:もういい / That's enough
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):風(Aer)
※敗北 ⇒ BAD END / Lose the battle ⇒ BAD END
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END

◆SCENE:Chapter7◆
最後のシーンは朱里ルート 内に発生 / Last scene is within SHURI route


MM_Honami.gif  


     穂波和宏 / Honami Kazuhiro
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
3:穂波と登校する / Go to the academy with Honami
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
3:穂波と組む / Team up with Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
3:穂波を選ぶ / Choose Honami as partner
【Chapter 4】
1:穂波を選ぶ / Choose Honami as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):火(Ignis)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END


MM_Asukai.gif  


     飛鳥井征司 / Asukai Seiji
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
3:飛鳥井に案内を頼む / Ask Asukai to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:飛鳥井に会いに行く / Go and see Asukai
2:理解できなくはない / I do understand what you're trying to say
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
4:飛鳥井と登校する / Go to the academy with Asukai
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
4:飛鳥井と組む / Team up with Asukai
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
4:飛鳥井を選ぶ / Choose Asukai as partner
【Chapter 4】
1:飛鳥井を選ぶ / Choose Asukai as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):火(Ignis)
【Chapter 7】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END


MM_Murakami.gif  


     村上享平 / Murakami Kyouhei
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
5:一人で登校する / Go to the academy alone
1:声をかける / Call out to Murakami
1:一緒に行く / Tag along 
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
5:誰も選べない / Can't choose anyone as partner
【Chapter 4】
1:行く/ Go to the city with Murakami
1:ポケパンマン不思議の森の大冒険 / Great adventures of Pokepanman in the Mysterious Forest
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 8】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
HAPPY END


MM_Ian.gif  


     イアン・ジーゲルト / Ian Siegert
   (1 ENDING: NORMAL) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
5:一人で登校する / Go to the academy alone
1:声をかける / Call out to Murakami
1:一緒に行く / Tag along 
1:声をかける / Call out to Teo
1:単独でグレンを追う / Go after Glenn alone
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
5:誰も選べない / Can't choose anyone as partner
【Interlude】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
NORMAL END


MM_Glenn.gif  


     グレン・ザイツェフ / Glenn Zaitsev
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:どうしてオレを裏切った……!?/ Why did you betray me...?!
【Chapter 2】
2:裏切りの理由を知りたい / I want to know the reason behind his betrayal
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
1:何を棄てても真実を知りたい / I want to know the trust whatever the cost
【Interlude】
1:グレンを選ぶ / Choose to go with Glenn
【Chapter 4】
1:グレンを選ぶことに迷いはない / I have no reservations in choosing Glenn as my partner
【Chapter 5】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 6】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
HAPPY END


★朱里&リヒト BAD END / Shuri & Licht BAD END★
【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
1:朱里に案内を頼む / Ask Shuri to show me around the academy
1:素直に受け取る / Accept the card
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
2:リヒトと登校する / Go to the academy with Licht
1:リヒトに会いに行く / Go and see Licht
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht as partner
【Chapter 4】
1:拒む / Reject Licht's offer
1:要求を呑む / Accept their demands
Shuri & Licht BAD END

◆EXTRA◆
全てのシーンを見ると、メニューに『EXTRA』が追加されます。(CG有り)
After completing all SCENEs, "EXTRA" is added to the MENU section. (Registered CG)



GAME INFORMATION
【BLゲーム】マギア・ミスティカー精霊魔術師ー


  【BLゲーム】マギア・ミスティカー精霊魔術師ー 
     b_works              
     (Windows 98 / Me / 2000 / XP / Vista)
      DMM.gif

プロフィール

ReNN.XYZ

Author:ReNN.XYZ
海外在住のBLオタク❤
よく知人に翻訳を聞かれるので…
思い切って、日本と外国の方々にBLを
より楽しんでもらうための攻略サイト
作っちゃいましたっ!
Hope you like it! ENJOY☆

LATEST GAME
最新記事
東京24区:Tokyo 24-ku Jul 25, 2020
【FD】Paradise 極 -KIWAME- Jun 20, 2020
篠田新宿探偵事務所 ~唐獅子牡丹~:Shinoda Shinjuku Tantei Jimusho ~Karajishi Botan~ Jun 06, 2020
【FD】Omertà CODE:TYCOON Sep 07, 2019
【FD】大正メビウスライン 帝都備忘禄:Taishou Mebiusline Teito Bibouroku Aug 10, 2019
最新コメント
 
 
リクエスト受付中!!!
質問やリクエストなど、何でもお気軽にどぉーぞっ! Feel free to email me with any questions or requests!

名前:
メール:
件名:
本文: