BLで英会話LESSON

海外でも大人気のBLゲームを遊びながら、楽しく英会話の勉強が出来る攻略サイト

マギア・ミスティカ-精霊魔術師-: Magia Mystica

b_works
MM_main.gif 
あらすじ / STORYLINE

『マギア・ミスティカ』の舞台となるのは、現代・日本。
”Magia Mystica" takes place in current - Japan.

けれど、ほんの少しだけ現実の世界とは異なり、この世界には人知れず、
≪精霊≫と呼ばれる異界のものが存在した。
そして、≪精霊≫を召喚し、自在にその力を操る者たちも。
Though, slightly different from the actual world,
foreign beings called "Spirits" exist in this world unknown to the general public.
And those that summon these "Spirits" and use their powers at free will.

主人公・真名瀬 唯(マナセ・ユイ)は、
召喚した≪精霊≫の力により魔術を行う“精霊魔術士”として、
対≪精霊≫魔術機関≪オグドアス≫と呼ばれる魔術組織の中で育った。
Protagonist - Manase Yui grew up in a secret Anti-Spirit Magical Organization: "Ogdoas",
serving as "Spirit Magician" that utilize magical powers generated by summoning "Spirits".

かつて、唯は若年ながら強大な魔力を持つ魔術士として将来を嘱望されていた。
Gifted with high magical powers, young Yui was considered a prodigy with high hopes.

しかし、4年前──唯は、魔術の師であるグレン・ザイツェフの裏切りに遭い、
≪種子≫と呼ばれる謎めいた呪物を胎内に宿される。
そのため唯は幼くして成長を止められ、常に魔力を求めて飢える身体に変えられるという、
秘密を抱えることになる。
But, 4 years ago, Yui is betrayed by this magical master, Glenn Zaitsev and a mysterious
cursed artifact called "Seed" is forcibly embedded deep into this body.
Resulting in being stuck in shota body and struggle against constant state of magic starvation.
The secret that he must now keep.

ある日、日本の地方都市に設立された全寮制男子校・星辰學院に出現した≪精霊≫を狩るため、
唯はチームを組んで仲間と共に戦う任務を受けた。
そして、≪種子≫の存在によって魔力供給を必要とする唯の身体に、
魔力を与えてくれる≪契約者≫を選ぶことも、同時に命ぜられる。
One day, Yui is assigned to a mission at Seishin Academy, all-boarding school for boys in Japan,
to deal with "Spirits" related incidents while teaming up with his fellow classmates.
At the same time, he is ordered to choose a partner for a "contract" to supply him with magical
powers that his body lacks due to the "Seed".

正体を隠して星辰學院に転入した唯を迎えたのは、かつて経験したことのない、
同世代の少年たちとの共同生活と、様々な新しい出会い。
初めての経験に戸惑い、ぶつかり合いながらも、唯は次第に仲間たちと心を通わせ始める。
Thus starts Yui’s first experience of actual school life while hiding his identity;
communal life with boys of same age and various new encounters at Seichin Aacademy.
Through trial and error, Yui gradually establish a bond between his teammates.

学院に現れる≪精霊≫を追ううち、唯は事件の裏で暗躍するひとつの影があることに気づく。
やがて、≪精霊≫と戦う彼らの前に姿を現した人物──グレン・ザイツェフ。
4年前から行方を追い続けてきた、因縁の相手の登場に、唯はさらなる戦いへの意欲を燃やす。
While pursuing "Spirits" that appear at the academy, Yui notices a dark shadow
that lurk behind these incidents.
Eventually, during one of these battles, they come face-to-face with Glenn Zaitsev.
Yui's motivation for battle soar with the appearance of his fated opponent
that he had been searching for the past 4 years.

果たして、唯はグレンの企みを阻み、確執を乗り越えることが出来るか。
自らを満たしてくれる≪契約者≫を選び、魔術士として大きく成長することが出来るか。
Will Yui hinder Glenn's scheme and overcome the feud between them?
Will Yui pick a partner to fulfill his needs and grow immensely as a magician?

唯を巡る物語は、今、大きく動き始める――
Story that rotate around Yui is about to take a huge step...

MM_banner.gif 
OFFICIAL WEBSITE


攻略ルート / WALKTHROUGH

◆オススメ攻略順 / Recommended playthrough order◆
攻略キャラには制限があります。
1周目は「朱里・リヒト」のみ → 1名クリア後他キャラが攻略可能 
順番:朱里 → 他キャラ → グレン → 朱里&リヒトBAD
There is a restriction on unlocking routes for each characters.
1st playthrough: "Shuri & Licht" only → Complete either character to unlock other routes.
Play order: Shuri → Other characters → Glenn  → Shuri & Licht BAD

◆ハイライト箇所 / Highlighted options◆
全部選択するか最後のスキップ選択肢で先に進めます。
Select all OR skip by choosing the last option to continue.

◆戦闘のコツ / Battle Tips◆
・相手属性の弱点カードを使用(水>火>風>地>水)
・コンボを狙う(4大属性:水火風地 または 同属性:全て同じ属性)
・敵がコンボ発動時には「守護カード」を必ず使用
※2周目以降はスキップ可
・Attack using enemy's weak element (Aqua>Ignis>Aer>Terra>Aqua)
・Aim for combos (4 major elements: Aqua/Ignis/Aer/Terra OR Same elements)
・Always use the "Protect Card" to guard against enemy's combo attack
※Battles can be skipped after 2nd playthrough

MM_Shuri.gif  


     鳳城朱里 / Houjou Shuri 
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※初回から攻略可能 / Playable from the Initial round

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
1:朱里に案内を頼む / Ask Shuri to show me around the academy
1:素直に受け取る / Accept the card 
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
1:朱里と登校する / Go to the academy with Shuri
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
1:朱里と組む / Team up with Shuri
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri as partner
【Chapter 4】
1:受け入れる意思がある / I have the intention to accept Shuri as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):無属性(Null)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END

◆SCENE:Chapter6◆
最後のシーンはグレンルート 内で発生 / Last scene is within GLENN route


MM_Licht.gif  


     リヒト・ブロイエ / Licht Bläue
   (2 ENDINGS: HAPPY & BAD) 
     ※初回から攻略可能 / Playable from the Initial round

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
2:リヒトに案内を頼む / Ask Licht to show me around the academy
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
2:リヒトと登校する / Go to the academy with Licht
1:リヒトに会いに行く / Go and see Licht
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht as partner
【Chapter 4】
2:受け入れる / Accept Licht
1:リヒトを信じる / Believe in Licht
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
1:星辰學院に配属された理由は? / What's the reason behind being assigned to Seishin Academy?
2:クロエとの関係について / The relationship between Cloe and Licht
3:もういい / That's enough
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):風(Aer)
※敗北 ⇒ BAD END / Lose the battle ⇒ BAD END
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END

◆SCENE:Chapter7◆
最後のシーンは朱里ルート 内に発生 / Last scene is within SHURI route


MM_Honami.gif  


     穂波和宏 / Honami Kazuhiro
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
3:穂波と登校する / Go to the academy with Honami
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
3:穂波と組む / Team up with Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
3:穂波を選ぶ / Choose Honami as partner
【Chapter 4】
1:穂波を選ぶ / Choose Honami as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):火(Ignis)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END


MM_Asukai.gif  


     飛鳥井征司 / Asukai Seiji
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
3:飛鳥井に案内を頼む / Ask Asukai to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:飛鳥井に会いに行く / Go and see Asukai
2:理解できなくはない / I do understand what you're trying to say
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
4:飛鳥井と登校する / Go to the academy with Asukai
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
4:飛鳥井と組む / Team up with Asukai
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
4:飛鳥井を選ぶ / Choose Asukai as partner
【Chapter 4】
1:飛鳥井を選ぶ / Choose Asukai as my partner
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's eletment):火(Ignis)
【Chapter 7】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 8】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
※敗北 ⇒ 共通BAD② / Lose the battle ⇒ Neutral BAD②
HAPPY END


MM_Murakami.gif  


     村上享平 / Murakami Kyouhei
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
5:一人で登校する / Go to the academy alone
1:声をかける / Call out to Murakami
1:一緒に行く / Tag along 
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
5:誰も選べない / Can't choose anyone as partner
【Chapter 4】
1:行く/ Go to the city with Murakami
1:ポケパンマン不思議の森の大冒険 / Great adventures of Pokepanman in the Mysterious Forest
【Chapter 5】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):地(Terra)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
※敗北 ⇒ 共通BAD① / Lose the battle ⇒ Neutral BAD①
【Chapter 6】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 8】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
HAPPY END


MM_Ian.gif  


     イアン・ジーゲルト / Ian Siegert
   (1 ENDING: NORMAL) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
1:お前だけは許さない! / I'll never forgive you!
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
5:一人で登校する / Go to the academy alone
1:声をかける / Call out to Murakami
1:一緒に行く / Tag along 
1:声をかける / Call out to Teo
1:単独でグレンを追う / Go after Glenn alone
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
5:誰も選べない / Can't choose anyone as partner
【Interlude】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
NORMAL END


MM_Glenn.gif  


     グレン・ザイツェフ / Glenn Zaitsev
   (1 ENDING: HAPPY) 
     ※2周目から攻略可能 / Playable from 2nd playthrough

【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
4:誰にも案内を頼まない / Don't ask anyone to show me around the academy
1:朱里を選ぶ / Choose Shuri
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:どうしてオレを裏切った……!?/ Why did you betray me...?!
【Chapter 2】
2:裏切りの理由を知りたい / I want to know the reason behind his betrayal
1:何でもないと誤魔化す / Brush it off by saying it's nothing
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
2:村上 / Murakami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
1:何を棄てても真実を知りたい / I want to know the trust whatever the cost
【Interlude】
1:グレンを選ぶ / Choose to go with Glenn
【Chapter 4】
1:グレンを選ぶことに迷いはない / I have no reservations in choosing Glenn as my partner
【Chapter 5】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 6】
※選択肢・戦闘ナシ(No options OR battles)
【Chapter 7】
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):無属性(Null)
HAPPY END


★朱里&リヒト BAD END / Shuri & Licht BAD END★
【Chapter 1】
1:朱里に話しかける / Speak to Shuri
2:リヒトに話しかける / Speak to Licht
3:飛鳥井に話しかける / Speak to Asukai
4:もういい / That's enough
1:……そうか、了解した / Is that so..., understood
1:朱里の学院での様子を訊く / Inquire about Shuri's behavior in the academy
1:朱里に案内を頼む / Ask Shuri to show me around the academy
1:素直に受け取る / Accept the card
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht
1:村上を探査する / Investigate Murakami
2:部屋を探査する / Investigate the room
3:メモを探査する / Investigate the memo
1:再調査する / Conduct a reinvestigation
2:犯人は村上ではない / Murakami is not the perpetrator
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):火(Ignis)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 2】
2:素直に謝る / Apologize in earnest
1:そうだな / I hope so
1:『精霊憑き』を生徒だと思うか?/ Could "Sprit possession" be a student?
2:その行為は無意識によるものか?/ Is the behavior caused involuntary? 
3:もういい / That's enough
1:穂波 / Honami
1:それでもいい、穂波を信じる / Even so, I believe in Honami
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):風(Aer)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
【Chapter 3】
2:リヒトと登校する / Go to the academy with Licht
1:リヒトに会いに行く / Go and see Licht
1:声をかける / Call out to Teo
2:皆の協力を求める / Request cooperation from everyone
2:リヒトと組む / Team up with Licht
[戦闘(Card Battle)] 
対戦相手属性(Enemy's element):水(Aqua)
※2周目以降スキップ可能 / Battle can be skipped after 2nd playthrough
2:リヒトを選ぶ / Choose Licht as partner
【Chapter 4】
1:拒む / Reject Licht's offer
1:要求を呑む / Accept their demands
Shuri & Licht BAD END

◆EXTRA◆
全てのシーンを見ると、メニューに『EXTRA』が追加されます。(CG有り)
After completing all SCENEs, "EXTRA" is added to the MENU section. (Registered CG)



GAME INFORMATION
【BLゲーム】マギア・ミスティカー精霊魔術師ー


  【BLゲーム】マギア・ミスティカー精霊魔術師ー 
     b_works              
     (Windows 98 / Me / 2000 / XP / Vista)
      DMM.gif

Newer EntryCAGE -CLOSE- Older Entryきんとうか: Kintouka

Comments



 

 
プロフィール

ReNN.XYZ

Author:ReNN.XYZ
海外在住のBLオタク❤
よく知人に翻訳を聞かれるので…
思い切って、日本と外国の方々にBLを
より楽しんでもらうための攻略サイト
作っちゃいましたっ!
Hope you like it! ENJOY☆

LATEST GAME
最新記事
東京24区:Tokyo 24-ku Jul 25, 2020
【FD】Paradise 極 -KIWAME- Jun 20, 2020
篠田新宿探偵事務所 ~唐獅子牡丹~:Shinoda Shinjuku Tantei Jimusho ~Karajishi Botan~ Jun 06, 2020
【FD】Omertà CODE:TYCOON Sep 07, 2019
【FD】大正メビウスライン 帝都備忘禄:Taishou Mebiusline Teito Bibouroku Aug 10, 2019
最新コメント
 
 
リクエスト受付中!!!
質問やリクエストなど、何でもお気軽にどぉーぞっ! Feel free to email me with any questions or requests!

名前:
メール:
件名:
本文: